Föreningen

Farsta Ryttarvänner är namnet på vår ridklubb. Vi bedriver vår verksamhet i nära samarbete med Farsta Ridskola, som två grenar på samma träd. Ridskolan äger hästarna och ansvarar för ridutbildningen. Klubben ansvarar för avsutten verksamhet och tävlingar.

På ridskolan finns ett fyrtiotal utbildade hästar och ponnyer samt tio anställda. Varje vecka rider 500 elever i ridskolans två ridhus.

Klubben har en fritidsledare som tar hand om ungdomar och barn när de inte rider. Ungefär 1500 personer besöker anläggningen varje vecka och för många är cafeterian en trevlig träffpunkt.

Vår ambition är att tillsammans verka för en öppen och trevlig atmosfär på vår anläggning. Här ska alla medlemmar och gäster känna sig välkomna!

I ridningen finns det alltid ett moment av lärande. Våra medlemmar ska också ges möjlighet att utvecklas vid sidan av ridningen. Därför ordnar vi kurser, föreläsningar och uppvisningar - och också andra trevligheter och fester som syftar till att fördjupa känslan för vår klubb - Farsta Ryttarvänner.

Du är varmt välkommen att dra ett strå till stacken för att Farsta Ryttarvänner ska utvecklas ytterligare. Har du en bra idé - genomför den! Styrelsen tar tacksamt emot alla villiga händer och kreativa uppslag.